De 17 verdensmål

Klimaopvarmning, vandspild, oksekødsproduktion og udledning af drivhusgasser og CO2 er nogle af de temaer, som er blevet almene at høre om i medierne. Vi står over for et stort problem, som vi desværre selv har været skyld i på grund af produktionsindustrien.

Den CO2, vi gennem årene har udledt, bliver i atmosfæren i op til flere hundrede år, men hvis vi for alvor gør noget nu, så er der håb for de kommende generationer.

Bærdygtighed handler nemlig om at investere i vores børn og børnebørns fremtid, så de får et godt kvalitetsliv i stedet for udelukkende at fokusere på at tjene penge på kort sigt på bekostning af klimaet og dermed kommende generationer.

Ud fra FN’s 17 verdensmål og 169 delmål har eksperter udpeget en række aspekter, som kan føre til bæredygtig økonomisk vækst, hvis man selvfølgelig har forretningsstrategien og markedsføringsstrategien på plads.

I henhold til ”Better Business, Better World”-rapporten, som er udarbejdet af The Business & Sustainable Development Commission, kan verdensmålene åbne op for markedsmuligheder på 12 milliarder US dollars på fire områder, som udgør 60% af den reelle økonomi: fødevarer og landbrug, byer, energi og sundhed.

Nutidens forbruger er nu blevet meget opmærksom på bæredygtighed, og det er denne forbruger, virksomheder skal arbejde mod at tiltrække.

 

Læs mere om verdensmålene her:

 

https://www.verdensmaalene.dk/fakta/verdensmaalene